Horvátország
Rovinj, az Isztriai-félsziget gyöngyszeme
Budapesttől csupán 600 kilométert kell utazod, hogy a horvát tengerpart egyik legszebb városába érkezz. Itt szinte egész nyáron süt a nap, hosszú tengerpartján pedig ameddig ellátsz, fürdőzők sokasága pancsol. Ha a búvárkodás és a strandolás helyett az óvárosi sétákra vágysz, itt megtalálhatod a szűk, kacskaringós macskaköves utcákat és a sok érdekes, akár több száz éves látnivalókat is.
Az egyik leghíresebb műemlék az oroszlános kapu, ami még velencei örökség. Felkeresheted azt a templomot is, amely a város jelképe. Névadója Szent Eufémia a környék védőszentjének számít. A város híres az éttermeiről, kávézóiról és az ajándék boltok sokaságáról. A tengerben megmártózni szinte bárhol lehet, akár a sziklákon kialakított strandon, de sok kiépített terület arra vár, hogy felfedezd.
Rovinj nagyon közkedvelt a búvárok köreiben is. Itt különösen tiszta a víz, és itt találhatóak a legjobb, legizgalmasabb merülőhelyek is. Zátonyok, sziget sokasága, víz alatti barlangok, hajóroncsok stb. Itt található az Európa Titanicjának is nevezett utasszállító hajó, a Baron Gautsch. A 85 méter hosszú hajóroncsot az idők folyamán korallok, szivacsok, polipok, rákok és tengeri csillagok lakták be.
Helyszín
- Rovinj, Horvátország
Menetidő
- 591 km, kb. 5 óra 46 perc
A túránk időtartama
- Hosszú hétvége (4 nap / 3 éjszaka)
Jelentkezési határidő
- Jelentkezés e-mailben, 50% túraelőleggel
- A túrát megelőző 7. napig
Ami a költségeket illeti
- Érdeklődj telefonon
Fakultativ programlehetőségek
- Gyakorló és szinten tartó merülések
- Adventure Diver továbbképző tanfolyamok
- Advanced Open Water Diver továbbképző tanfolyamok
- Egyéb specialitás tanfolyamok
Minimális csoportlétszám
- 8 fő
Néhány a kedvelt merülőhelyek közül
Baron Gautsch
Az 1914. augusztusában tragikus körülmények között elsüllyedt, és egykor az Österreichische-Lloyd Társaság tulajdonában volt három fedélzetes, 86 méter hosszú hajó roncsa a gerincén áll az aljzaton. Az impozáns hajófelderítése valódi roncsmerülő csemege. Maximális merülési mélység 35 méter. A hajóba be is hatolunk. A Baron Gautsch elsüllyedése az Osztrák-Magyar Monarchia történetének legnagyobb polgári hajókatasztrófája volt. A roncsot csak az 1960-as években, több mint öt évtizeddel a hajó elsüllyedése után találták meg. A Baron Gautsch ma az észak adriai térség leghíresebb hajóroncsa, amelynek merülésére messze földről érkeznek a búvárok. Mivel a roncs távol a parttól nagy mélységben fekszik, a merülés csak haladó búvárok számára ajánlható.
Giuseppe Dezza
1912-ben bocsátották vízre az 1920-as évek végén átépített, és Giuseppe Dezza névre elkeresztelt olasz torpedórombolót, amely nem csak az I. világháborúban, hanem a II. világháború tengeri hadműveleteiben is részt vett, annak ellenére, hogy a modern torpedóromboló hajóosztály követelményeinek ekkor már nem felelt meg. 1944-ben ellenséges repülőgépről ledobott bomba küldte hullámsírba. A robbanás ereje kettészakította a hadihajó karcsú törzsét. Légvédelmi gépágyúi mind a mai napig tüzelőállásban merednek a felszín felé, a régesrég tovatűnt Heinkel bombázóracélozva. Az ikerlöveg sziluettjének megpillantása a kékes derengésben drámai élmény. A merülési mélység 27 és 31 méter közötti. A jelentős mélység miatt a hajóroncs felderítése haladó búvároknak ajánlható.
Hans Schmidt
A Hans Schmidt, az egyik legvitatottabb történetű hajó roncsát csak az 1990-es években fedezték fel, halászok elbeszélése alapján. Az első feltevések szerint a hatalmas hajó a II. világháborúban eltűnt olasz teherhajó, az Istra roncsa lett volna. A hajótörténészek egy másik csoportja úgy vélte, hogy a Hans Schmidt az az osztrák-magyar tehergőzös, amely 1898. december 2.-án futott ki Velencéből New York irányába,és még aznap összeütközött egy másik, olasz nemzetiségű gőzössel. Az igazság pillanata csak 1999-ben jött el, amikor egy trieszti roncskutató a hajó belső terében talált leletekből minden kétséget kizáró módon megállapította, hogy az óriási, 113 méter hosszúságú hajó a német Kriegsmarine-ba besorozott felfegyverzett teherhajó, a Hans Schmidt roncsa. A Hans Schmidt 1943 januárjában futott aknára, a Brioni-szigetektől dél-nyugatra, 8 tengeri mérföld távolságra. 41 méteres mélységben, a hajó oldala mellett kiszóródott repülőbombákat lehet találni. Egyes feltevések szerint ezek a hajó rakteréből szóródtak ki, amelyek jelenleg már üresek. A roncs impozáns méreteivel az isztriai térség legnagyobb hajóroncsa. Izgalmas kihívás lemerülni a beszakadt halászhálókkal borított roncsra, amelybe gyakorlott, és roncsmerülő képesítéssel rendelkező búvároknak behatoló merülést is tervezünk. Merülési mélység 32-40 méter. A roncs távol a partoktól, a nyílt tengeren található. A bonyolult körülmények miatt a roncs merülése csak haladó búvároknak ajánlható.
Reméljük kedvet kaptál és csatlakozol a csapatunkhoz!